25 februarie, 2010

un alt fel de orez in diverse variante

Niciodata nu mi-a placut pilaful. Deloc. Indiferent cum il facea mama nu puteam sa il mananc. Din nefericire am fost nevoita sa renunt la cartofi si asa a intrat orezul in viata mea cu drepturi absolute cu 6 ani in urma. Atunci am descoperit pungutele de orez prefiert de cate o portie si sosurile de legume. Gustoase dar destul de scumpe. O vreme imi luam tot felul de combinatii din Metro, apoi am invatat sa mi le fac singura doar ca iarna e mai dificil. Cu ceva ani in urma, intr-o vizita la Ramnicu Valcea, am descoperit un nou mod de a face orezul fara ceapa prajita, rapid, gustos si in diverse variante:
Reteta de baza:
1-2 linguri ulei
1-2 linguri margarina
10-15 fire de spagheti (am mai incercat si cu taitei marunti)
1 cescuta de ceai de orez (iese mai bun cu orez prefiert dar merge si cu cel normal)
3 cescute de apa
sare si piper

Se pune uleiul cu margarina intr-o craticioara la foc mic. Cand s-a topit se pun firele de spaghete rupte marunt (in 3 sau 4), se da la tare si se amesteca continuu pana spaghetele se rumenesc (au o culoare maronie), se adauga orezul spalat si scurs bine amestecand continuu pana cand un bob de orez luat intre degete frige. Se pune apa calda, se amestesteca bine si se lasa la foc mic sa scada toata. Cand e aproape gata (apa e la acelasi nivel c orezul) se pune sarea si piperul. Nu se mai amesteca in oala dupa ce s-a pus apa. Se serveste cald ca garnitura sau simplu. Daca se foloseste orez prefiert, timpul total de gatireeste de 30 min, daca nu aproape 50.

Ca variante, se poate adauga dupa ce s-a pus apa:
  • legume congelate in diverse variante
  • ardei
  • ciuperci
  • porumb
  • mazare
  • morcov
  • piept de pui prajit
  • urzici
Sau odata cu sarea si piperul: marar, masline sau alte codimente
Fiind postul mare, diversitatea nu strica.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.